Držitele ocenění Preis der Deutschen Schallplattenkritik v kategorii 'Grenzgänge' spojuje úcta ke zvuku jejich nástrojů a společná vášeň pro vytváření nových zvuků. Violoncellista Matthias Bartolomey a houslista a hráč na mandolu Klemens Bittmann vedou své nástroje z hluboce zakořeněné klasické tradice na nové hudební cesty. Jejich hudba se spontánností a improvizací jazzu obsahuje těžké groove a rockové prvky stejně jako intimní balady a rychlé uptempo skladby.
Od samého počátku se BartolomeyBittmann soustředili na tvorbu originálních skladeb a experimentovali s novými technikami hry na violoncello, housle a mandolu. Jejich rozsáhlý hudební záběr sahá od mohutných rockových riffů a zběsile virtuózních unisono pasáží až po niterné groovy a něžné kantilény – vždy však hledají akustickou podstatu svých nástrojů, aniž by se uchylovali k elektronice nebo efektům. Matthias Bartolomey a Klemens Bittmann své duo vždy koncipovali jako dlouhodobý projekt, jako protiváhu naší zrychlené době. To jim dává možnost neustále zdokonalovat svou ansámblovou hru a zároveň propracovávat svou hudební výpověď na četných koncertních turné a intenzivních kompozičních sezeních. Jejich nový program z e h n je oslavou jejich desetiletého výročí působení v souboru. Skládá se z nových skladeb, z nichž většina vznikla během lockdownu v období pandemie Covidu.
Zajímavé je srovnání jejich úprav Jimi Hendrixe s Kronos Quartetem. Americký muzikolog Ethan Hein o Kronosu píše, že je dobré, že Hendrixe hrají, ale ptá se, jestli je ten pokus úspěšný. Zatímco Hendrixův originál má groove, rytmický tah, Kronos tuto kvalitu zrušili svými „chytrými“ změnami tempa. V pojetí času je Kronos spíš interpretační, podstata mu uniká. Klasický hráč je dokonalý v intonaci i barvě tónu, ale neví, co je to groove. O dvojici BartolomeyBittmann však kytarista Wolfgang Muthspiel píše: “Je vzácné slyšet hráče na smyčcové nástroje tak intenzivně soustředěné na rytmus. BartolomeyBittmann ztělesňují nespoutanou hravost.”
Matthias Bartolomey vyrůstal v hudební rodině, studoval ve Vídni a v Salcburku, duo s Klemensem Bittmannem založil roku 2012. Hraje na historické violoncello, které v Římě roku 1727 vyrobil věhlasný německý nástrojář David Tecchler. Ten má podobné renomé jako daleko slavnější Antonio Stradivari.
Klemens Bittmann studoval klasické housle na Univerzitě hudby a umění v Grazu kde nyní učí, jazzovou techniku si osvojil v Centru Didiera Lockwooda v Paříži. Vedle dua BartolomeyBittmann hraje ve více než deseti dalších projektech v oblasti jazzu, klasiky i world music. Spolupracuje s rakouským kytaristou Wolfgangem Muthspielem, známého z alb pro ECM, jako aranžér byl zodpovědný za průlomové album Celebrating The Mahavishnu Orchestra vydané na prestižním labelu ACT. Jeho housle vyrobil česko-rakouský nástrojář Josephus Pauli roku 1817.
S.V.A. Trio – smyčcové trio hrající jazz fusion, je formace tří renomovaných muzikantů s velkými multižánrovými zkušenostmi, kteří se zaměřují na autorskou hudbu. Tak jako BrtolomeyBittmann jsou i tito muzikanti vzdělaní ve vážné hudbě, jejich snahou je však fúze klasické hudby a jazzu. Na české scéně jsou ojedinělým a inovativním souborem reflektující společné hudební vlivy a reagují na život uvnitř velkoměsta. Jejich styl pojmenovali „urban fusion“.
Jako sidemani spolupracují například s Darou Rolins, Lash&Grey, DJ Wichem a dalšími špičkovými umělci.
S.V.A. Trio hraje ve složení:
Alexey Aslamas – housle,
Vladan Malinjak – viola,
Šimon Marek – cello.