Hudební klenotnice indického subkontinentu, Rajasthan, leží na severozápadě Indie u hranice s Pakistánem. Pochází odtud široké spektrum lidových i spirituálních stylů, nositeli tradice byly rodové klany dědičných hudebníků Manganiyar, sponzorovaní z vyšších společenských kast. Na rozdíl od indické klasiky se jedná o hudbu strhující na první poslech, plnou vášně i syrové exprese. Barmer Boys jsou nejvýznamnějšími následníky této tradice, své jméno získali podle domovského distriktu Barmer v rajasthanské poušti Thar. K extázi navádějící zpěv podkresluje nejen indické harmonium, ale též pro Rajasthan typická brumle i další lidové nástroje. Vokální rejstříky rozšiřuje indická varianta beat-boxu.
Indický federální stát Rajasthan je znám především jako původní vlast evropských Romů, kteří se odtud před 9 stoletími vydali na Západ, ale méně se už ví o tom, jaká hudba se tam hraje dnes. Současní místní hráči jsou v mnohém obdobou bengálských Baulů: hudbu povařují za své výlučné poslání, a žijí jen z almužen a podpory svých mecenášů. K tradiční výbavě kapel patřil buben dholak i strunné nástroje, včetně houslí sarangi, jejichž zvuk je považován za esenci celé Indie. Skupina Barmer Boys vznikla roku 2011 a vystupovala mimo jiné i v Roskilde, jednom z největších evropských festivalů, před Rolling Stones. V repertoáru má bujaré svatební písně a tance stejně jako extatické sufijské zpěvy. Hudba Barmer Boys dokumentuje i náboženskou toleranci, dodnes praktikovanou na indickém území. I když členové skupiny jsou muslimové, v repertoáru mají též spirituální písně hindského náboženství. Jejich alba produkuje a vydává renomovaný indický muzikolog Ankur Malhotra, často za velmi dobrodružných podmínek. Debut At Home se natáčel v domovském regionu skupiny Barmer ve vedru 43 °C, při kterém se na slunci tavily plastové obaly a explodovaly baterie. Nahrávka pak získala hodnocení 4 hvězdiček v časopisech Songlines i Downbeat, který ji označil za “ohnivé gejzíry z pouště”. Komunita rajasthanských hudebníků Manganiyar v posledních dekádách navíc zasáhla i do světových médií: tím největším hitem je zatím produkce The Manganiyar Seduction s celkem 40 hudebníky ze tří různých generací. Představení mělo premiéru na zahájení Delhi Film Festivalu roku 2006, později se hrálo prakticky po celém světě – od Vídně přes Salzburg, New York, Singapore, Washington, Paříž až po Hong Kong.