Jeden z headlinerů letošního Respectu je zpěvák ve světě považovaný za génia africké hudby, který se přes dvacet let se drží v první lize. Mory Kante jako první přenesl na taneční parket tradiční 21 strunnou koru, nástroj zvukem obdobný harfě, který se stal hudebním symbolem Afriky.
Ve 14 letech nastoupil na místo Salifa Keity v legendární skupině Rail Band, roku 1984 přijel ilegálně do Paříže a dokázal co se předtím žádnému Afričanovi nepodařilo: svým hitem Yéké Yéké pronikl na vrcholy evropských žebříčků a spustil hudební lavinu, dnes známou jako world music. Kanteho skladba byla první africkou nahrávkou, které se prodalo více než milion kusů, v acid-housovém aranžmá se později Yéké Yéké stalo největším dance-floorovým hitem afrického původu: “Chci dokázat, že všechny taneční trendy pocházejí z Afriky – od salsy až po breakdance,” prohlásil Kante. Jeho vliv sahá i do Asie, Kanteho skladby pronikly do indických filmových trháků. Na jeho nahrávkách hostoval Carlos Santana, a jeho poslední album, La Guinéenne, je poklonou ženám na celém světě – a v africkém kontextu se stalo galantní vzpourou proti tradičnímu patriarchátu. Po hudební stránce představuje Kanteho album propojení kořenů s moderními fuzemi: balafon, fascinující melodický rytmický nástroj (dal by se popsat jako xylofon z dřevěných komponentů), na který se Kante učil v dětství, tu hraje proti precizní evropské dechové sekci.