Amazighské písně ze Středního Atlasu vychází z tradiční hudby hornaté části oblasti Khenifra v Maroku. Bývají také označovány jako hudba šejků a jejich vznik se datuje do 50 let 20. století. U zrodu tohoto stylu stál Hammou Oulyazid. Ikonickým nástrojem stylu je lotar, což je velká impozantní berberská loutna, kterou v sedmdesátých letech stvořil muž, který je dnes považovaný ze největšího hudebníka tohoto stylu – Mohamed Rouchia.
V r. 2016 se v Khenifře potkávají kapelník a hráč na Oud Léo Fabre-Cartier s mistrovským hráčem na lotar, zpěvákem a skladatelem Younesem Baammi, žákem věhlasného Mohameda Rouichy. Z tohoto setkání vznikla sextet Araw N Fazaz, nová tvář amazighské hudby Středního Atlasu. Na rozdíl od mnoha známějších berberských skupin staví na instrumentální preciznosti, aniž by ovšem výsledek ztrácel živelnost. Sestava kombinuje mužský i ženský zpěv, perkuse, marocké loutny i evropské housle, které ovšem hráč drží ve svislé poloze, jak je zvykem v zemích Východu.