Gospel existuje v řadě odlišných balení: od uhlazené bělošské podoby až po drsnou a živelnou, která je jedním z kořenů rock and rollu. Právě ta je doménou tří zpěvaček syrových hlasů i majestátních postav.
Sestava Como Mamas pochází z městečka Como, jižně od Memphisu, což je historická metropole černošských stylů – od jazzu přes blues až k soulu. Podobně jako Aretha Franklin začaly Como Mamas kariétu ve sboru přii bohoslužbách, další inspirací byly koncerty na zápraží s lokálními muzikanty, mezi nimiž zvláště vynikal otec dvou ze zpěvaček spolu s bluesovou legendou Fred McDowellem. Tyto spontánní koncerty se dokonce zachovaly v nahrávkách nejvýznamějšího bluesového folkloristy Alana Lomaxe, který do Coma přijel roku 1959. Každý ze tří hlasů hraje specifickou roli: Ester Mae Smith dodává výsledku téměř brutální říz, kterou sestry Angela Taylor a Della Daniels vyvažují hladivou harmonií.
Roku 2005 se filmař Michael Reilly vydal na cestu na americký Jih, aby natočil dokument o místních muzikantech. Série nečekaných, ale šťastných okolností přivedla Reillyho do městečka Como ve státě Mississippi, a nasměrovala ho do společnosti obou sester, které spolu s dlouholetou kamarádkou Ester Mae Smith zpívaly cappella verze černošských tradicionálů. Tento zlomový okamžik přiměl dokumentaristu aby se do Coma vrátil s technicky dokonalejším zařízením, a podobně jako to dělal půl století před ním Alan Lomax, zachytil v nahrávce tu nejautentičtější hudbu své doby. První album Como Now prezentovalo jak Como Mamas, tak i další lokální skupiny zpívající bez doprovodu nástrojů. Kritika to komentovala: “Como Mamas reperezentují specificky afro-americké vedení hlasů. Tři zpěvačky se nesnaží o nějakou jednotnou vokální linku, ale vytvářejí komplexní celek v němž má každý z hlasů individuální roli.” Poslední album skupiny, Move Upstairs, se natáčelo ve studiu Daptone’s House of Soul v Brooklynu s jednoduchým, ale rytmicky průrazným doprovodem hudebníků, kteří s trojicí vystupují i na koncertech.