I ty nejdivočejší balkánské kapely vyblednou, když je srovnáme se svatebními ansámbly z Istanbulu. Sóla klarinetisty Cüneyta Sepetçi připomínají ohnivý gejzír, který protínají řízné a věčně proměnlivé tóny čtvrttónových kláves, s doprovodem několika křížících se rytmických vrstev darbuky, tapanu i orientálně naprogramovaných lichých rytmů. Závratně vzpínající se melodie vyostřuje pronikavý zvuk dvouplátkové zurny i evropských houslí. Poslední album vydal Sepetçi u kultovní značky Living Music Duplication, kterou v Novém Mexiku vedou členové skupiny A Hawk and A Hacksaw. Album vzbudilo nadšenou reakci v odborném tisku, včetně respektovaného britského časopisu Wire, který otiskl několikastránkovou reportáž z istanbulské party, na níž byl Cüneyt Sepetçi hlavním účinkujícím.
Album Bulgar Gayda k poslechu zde
Jeho domovská čtvrť Dolapdere leží hned za náměstím Taksim, které se roku 2013 stalo místem mnohadenních protestů proti developerské zástavbě parku Gezi. Na istanbulská měřítka se jedná o relativně malou čtvrt se silnou romskou komunitou, která zde žije už od dob Osmanské říše. Zvláště strategickou polohu má pro hudebníky: restaurace i pěší zóny, v nichž pulsuje noční život, jsou v těsném sousedství. Se svojí rodinou tu bydlí i Cüneyt Sepetçi, který pochází z dlouhého rodu romských muzikantů. Party, kterou měsíčník Wire popisuje, probíhá na náměstíčku na konci slepé ulice. Sepetçi testuje aparaturu, soundcheck plynule přejde v mnohahodinový koncert bez pauzy v ohlušující hlasitosti. Vedle klarinetu jsou dominantním nástrojem klávesy, v turecké hudbě relativně nový objev. Vytvářejí glissanda i laserově ostré mikrotóny, jejichž výšku lze přesně řídit ovládacím kotoučem. Tóny klávesového syntezátoru autenticky kopírují styl, jakým by hrála turecká citera kanun či akordeon, hráč má z obou nástrojů důkladnou průpravu, kterou aplikuje na klávesy. Když Sepetçi na klarinet spustí pomalou a uhrančivou melodii, pro hosty i příbuzné nastane vzácný okamžik klidu mezi divokým tancem i hlasitým křikem, jímž posluchači dávají najevo obdiv hudebníkům. Ti jsou nepostradatelným článkem společenského života v této miniaturní čtvrti uprostřed jednoho z nejdynamičtějších světových velkoměst. Jejich hudba, která provázela oslavy už od vzniku Osmanské říše, má ty nejlepší vyhlídky do budoucnosti. Jestli bude mít obdobou výdrž i samotná čtvrt nikdo nedokáže zaručit, ale duch zdejších komunit bude pokračovat právě díky hudbě, která navazuje na staletí dlouhé tradice.