Hráčskou technikou zcela jedinečný kytarista ze Sardinie náleží do stejné kategorie velkých improvizátorů jako Pat Metheny či Fred Frith. Hraje na preparovanou kytaru vlastní konstrukce s 18 strunami, přídavnými pružinami a pedály, výsledek zní jako malý orchestr. Na albu 22.22 Free Radiohead slavnostně uvedeném v newyorském Kennedy Centru zpracoval Angeli hity Radiohead do podoby, která imponovala samotnému frontmanovi skupiny. Paolo Angeli také natočil live album s Ivou Bittovou v pražské Akropoli, do Prahy však přijede s novým konceptuálním albem JAR'A. Nejnovější album vyšlo letos v dubnu a posluchače provede dávnověkými tradičními sardskými zpěvovými rituály v avantgardním až post-rockovém hávu.
Angeli svůj nástroj označuje “preparovaná kytara”, což evokuje “preparovaný klavír”, vynález už nežijícího amerického experimentátora Johna Cage. Ale zatímco Cage mezi struny vkládal kovové či jiné předměty, aby z klavíru získal perkusivní tóny, Angeliho úpravy jdou mnohem dál a jeho tvorba je propojením tří rovin: hráčské, kompoziční i nástrojové. Angeli mění nastavení v průběhu skladby různými pedály, střídá hru prsty a smyčcem, rejstřík zvuků se posouvá od kytary přes violoncello až po perkuse. Stavbu tohoto nástroje si u něj objednal dokonce Pat Metheny.
Angeli patří k avantgardistům, kteří natáčejí pro britskou značku ReR a ta má vazbu i na hráče z Česka. Zkomponoval operu s kytaristou Fredem Frithem, vystupuje s americkým bubeníkem Hamidem Drakem i japonskou houslistkou Takumi Fukushimou, který natáčel s Josefem Ostřanským a Vladimírem Václavkem. Vyrůstal na Sardinii v hudebně inspirativním prostředí. I když nejznámějším žánrem ostrova je sardinská polyfonie, neméně významná je tradice zpěvu s kytarou “canto a chitarra”. Ta je unikátní díky způsobu hry i konstrukci nástroje – na Sardinii jsou běžné obrovité kytary s kovovými strunami. Paolo Angeli tuto tradici studoval u mistra lokálních stylů Giovanni Scanu a posunul ji do světového kontextu.